Minél szűzebb, annál hatékonyabb

2010.04.22
Minél szűzebb, annál hatékonyabb

A mediterrán diéta sokat segít a szív- és érrendszeri megbetegedések esetén - spanyol kutatók most megfejtették gyógyító hatásának genetikai hátterét.

A Córdobai Egyetem kutatói húsz, metabolikus szindrómában szenvedő betegnek rendeltek el olívaolajban gazdag reggelit, egyszer szűz, másszor extra szűz olaj felhasználásával.

A metabolikus szindróma elhízással, szívbetegségek iránti fogékonysággal és 2-es típusú cukorbetegséggel jár.

A jobb minőségű olaj csaknem hatszor annyi fenolcsoportba tartozó antioxidánst tartalmazott, mint a másik. A kutatók arról számoltak be, hogy az extra szűz olaj különösen sok gyulladásért felelős gént nyomott el a szervezetben.

A tudósok értelmezésében az eredmények igazolták az elhízás, a gyulladások és a táplálkozás közötti összefüggéseket, továbbá a kiemelt minőségű olívaolaj jótékony hatását.

(MTI)

Elküld Nyomtat Lap tetejére
Hozzászólni csak bejelentkezett felhasználók tudnak.
Ha még nincs regisztrációd, itt regisztrálhatsz.
Kommentek: