Helyes táplálkozással csökkenthető a dohányosok rákkockázata

2010.09.03
Helyes táplálkozással csökkenthető a dohányosok rákkockázata

A sokféle zöldség és gyümölcs fogyasztása csökkenti a dohányosoknál bizonyos típusú tüdőrákok kockázatát - állapították meg hétfőn közzétett tanulmányukban holland kutatók.

A Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention című szakfolyóiratban megjelent tanulmányhoz 450 ezer ember, köztük 1600 tüdőrákkal diagnosztizált páciens adatait elemezték a hollandiai országos népegészségügyi intézet munkatársai. A kutatásban úgy találták, hogy a sokféle zöldség és gyümölcs fogyasztása jelentősen csökkentette az úgynevezett pikkelysejtes karcinóma kialakulásának kockázatát.

Megállapításaik szerint a megevett zöldségek és gyümölcsök változatossága fontosabbnak tűnik a rákmegelőzésben, mint a mennyiségük. Összesen 14 féle gyümölcs és 26 féle zöldség étrendbe iktatását vizsgálták, köztük friss, konzerv és szárított termékekét is.

A zöldségek és gyümölcsök rengeteg, egymástól különböző bioaktív vegyületet tartalmaznak, ezért a változatosság hozzásegítheti fogyasztóikat ahhoz, hogy minél többféle ilyen előnyös hatású anyagot vegyenek magukhoz.

Forrás: MTI

Elküld Nyomtat Lap tetejére
Hozzászólni csak bejelentkezett felhasználók tudnak.
Ha még nincs regisztrációd, itt regisztrálhatsz.
Kommentek: